Odporność – 5 środki na wzmocnienie odporności organizmu

Odporność – 5 środki na wzmocnienie odporności organizmu
Odporność organizmu należy dokładnie wzmacniać. Nawet dobre przeziębienie może bowiem wytrącić z pewności. Warto to pomyśleć o przygotowaniu systemu do wyprawy z chorobami. Przedstawiamy 22 proste zabiegi na zwiększenie odporności organizmu.

Odporność organizmu zatrzymuje się szczególnie obowiązująca w momencie jesienno-zimowym, ale myśleć o nią powinniśmy przez cały rok. Sprawdź, jakie są łatwe systemy na zwiększenie odporności. Nawet niegroźne przeziębienie potrafi porządnie oddać się we wyrazy i wytrącić z odpowiedniego bycia na kilka dni. Oraz co dopiero zapalenie gardła, oskrzeli, angina albo grypa. Za tendencję do infekcji odpowiada nasz organizm odpornościowy. Jeżeli jest zły, nie potrafi odeprzeć ataku drobnoustrojów. Wówczas zarazki umieszczają się w skórze śluzowej nosa, gardła albo idą dużo do oskrzeli lub płuc, wywołując stan zapalny – i wada gotowa. A można temuż zaradzić. Jak? Wystarczy wejść do jedzenia niewielkie zmiany, żeby ochronić się przed chorobą, pomimo iż cali dokoła kichają i kaszlą.

1. Śniadanie – najważniejszy posiłek dnia

Komórki układu odpornościowego podejmują walkę z drobnoustrojami dopiero to, jak są regularnie odżywiane. Dlatego ważny posiłek należy zjeść w przeciągu godziny od wstania z łóżka. Śniadanie winno stanowić ogrzewające i sycące, jednak nie może zbytnio obciążać przewodu pokarmowego. Nie powinno zabraknąć w nim węglowodanów, białka oraz witamin. Musli, płatki z mlekiem albo jogurtem albo kanapka z pieczywa z mąki gruboziarnistej, ser albo jajko i szklanka soku.

2. Odpowiednia dieta

Unikaj zawiesistych krupników czy grochówek na ciele. Wybierz zupę na warzywach, która nie tuczy, jednak tak samo rozgrzewa i sprzedaje dużo witamin oraz minerałów. Zjedz kawałek chudego mięsa czy ryby, do tego kaszę czy ryż brązowy, surówkę albo jarzyny z wody.

3. Warzywa

Do wszelkiego posiłku jedz warzywa, tak na twardo lub ugotowane na parze. Owoce jedz z umiarem, zwłaszcza te słodkie, bo daleko w nich kalorii. Tylko dwa jabłka dziennie to twój cel dla zdrowia i urody. Nowe efekty możesz zmienić mrożonkami.

4. Witamina C

Jedz cytrusy, brokuły, natkę, paprykę, porzeczki i szpinak – zawierają witaminę C, która zajmuje produkcję interferonu, substancji pomagającej skutecznie rozprawić się z zarazkami. Prawidłowe funkcjonowanie systemu obronnego zapewnia witamina B6 – istnieje w bananach, awokado, rybach, drobiu, wołowinie i ziemniakach. Witamina E wspiera siły obronne w rozgrywce z wolnymi rodnikami. Znajduje się w orzeszkach ziemnych, nasionach słonecznika, szpinaku, olejach roślinnych, rybach. Dla organizmu obronnego ważna istnieje same witamina I, która stymuluje produkcję białych ciałek krwi. Jej pięknym źródłem jest masło, wątróbka, mleko i ser.

5. Dieta cynkowa

Raz w tygodniu przygotuj sobie dzień diety cynkowej: żytni pełnoziarnisty chleb, wątróbka z ograniczonym ryżem, a na kolację np. puszka ostryg. Nie przedawkujesz – cynk jest słabo przyswajany, a większość spośród nas jest niedobór tego minerału. Tymczasem cynk jest wskazany do prac białych krwinek odpowiedzialnych za odporność organizmu.